.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد
کشته‌ شدن 651مازندرانی درتصادفات رانندگی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در 9 ماهه سال جاری تعداد 651 مازندرانی در تصادفات رانندگی فوت شدند که از این تعداد 214 نفر عابران پیاده بودند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری تعداد 651 مازندرانی در تصادفات رانندگی فوت شدند که از این تعداد 214 نفر عابران پیاده بودند.

وی بیان داشت: از این تعداد 174 نفر معادل 77 درصد متاهل و مابقی مجرد بودند.

این مسئول اذعان داشت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در 9 ماهه سال جاری 225 نفر از عابران در حوادث رانندگی کشته شده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته پنج درصد افزایش داشت و 76 درصد از کشته‌های ناشی از تصادفات مرد و 25 درصد زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: از کل حوادث رانندگی منجر به فوت در 9 ماهه امسال 64 درصد مربوط به جاده‌های برون‌شهری و 36 درصد در راه‌های درون‌شهری بود همچنین بیشترین افزایش در این 9 ماه مربوط به ماه‌های شهریور با 35 نفر و خرداد با 26 کشته و کمترین ماه مربوط به فروردین با 21 نفر بود.

عباسی با اعلام اینکه بابل با 33 نفر، ساری با 30 نفر و آمل با 27 نفر بیشترین و شهرستان‌های گلوگاه با یک نفر کمترین تعداد کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی را داشتند، گفت: از لحاظ سنی تعداد 102 نفر معادل 45 درصد بالای 61 سال بیشترین و تعداد 12 نفر معادل پنج درصد کمترین درصد کشته‌های تصادفات بودند.

این مسئول ادامه داد: تعداد 133 نفر معادل 60 درصد از افراد متوفیان ناشی از برخورد وسیله نقلیه سواری با عابران پیاده، 19 درصد وانت‌بار، 10 درصد کامیون، 6 درصد موتورسوار و پنج درصد سایر موارد بود.

وی گفت: علت اصلی مرگ تعداد 121 نفر معادل 54 درصد از عابران شکستگی‌های متعدد، 90 نفر معادل 40 درصد ضربه به سر، چهار درصد خونریزی و یک مورد هم سایر موارد بود.

این مسئول یادآور شد: براساس آمار ثبت شده تعداد 94 نفر معادل 41 درصد از کشته‌شدگان بیسواد، 27 درصد سواد ابتدایی، راهنمایی و دیپلم هر کدام 10 درصد، دبیرستان 6 درصد، فوق دیپلم سه درصد، لیسانس دو درصد و فوق لیسانس و بالاتر از آن یک درصد بود.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: بدون شک توسعه کمی و کیفی پژوهش‌های هدفمند در راستای ارتقای ایمنی حمل و نقل سالمندان، ارتقای ایمنی عابران پیاده سالمند، بهبود رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سالمندان، ارتقای وضعیت ایمنی شبکه راه‌ها و ارتقای ایمنی دسترسی به شبکه راه‌ها در کاهش حوادث رانندگی، مرگ سرنشینان و عابران پیاده تأثیر می‌گذارد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

احمد 26 دي 1392
هراز چند سال هواپیما سقوط میکنه هزار قش قلق بپا میشه اما هر ماه این همه کشته فقط در یک استان کسی صدایش هم درنمی آدچرا

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.